14 sep. 2007

Dovhjortsjakt i Skåne

Dessa tre dovhjortar sköt jag en drevjakt på ett gods i sydvästa Skåne.
Morgonen började med att jag hade turen att få sätta mig på ett av generalpassen.
Nästan genast efter att drevet hade satt igång såg jag dom första hjortarna, men dom passerade på för långt håll. Nästa flock som bröt ut från skogen kom åt mitt håll och jag siktade in mig på en spets. Efter skottet tittade jag upp och såg en ny flock hjortar passera. Flocken bestod av hindar och kalvar. Bössan hostade till igen och en av kalvarna trillade. Hade sen flera skottchanser men jag var mätt och det var en ren fröjd att bara sitta och titta på dessa vackra djur. Senare på eftermiddagen sköt jag även en smalhind.




Glöm inte kolla in videon filmad under en drevjakt på Dovhjort
Lady och Freja på Dovhjortsjakt i Skåne

1 kommentar:

henriks jaktblogg sa...

GANSKA COOLT ROLIGT NÄR MAN KOMMER SÅ NÄRA DJUREN !